Thursday, August 20, 2009

JAULAH IMAN di DARUL RIDZUAN


Ujian 1
Jiwa diteguhkan,tekad dikuatkan,semangat itu pastinya lebih hebat berbanding kerisauan merebaknya virus H1N1 di negeri Darul Ridzuan.Lantas apa sahaja halangan dlm perjalanan yg panjang dr Nilai ke Gopeng bak kata seorg sahabat,naik bas yg ‘beraircond semulajadi’ dan panas yg begitu terik pun kami tak hiraukan demi satu harapan utk 'duduk dlm iman' bersama adik2 SBPI Gopeng.

Ujian 2
Kita hanya merancang,Allah yg menentukan.Dan Allah adalah sebaik-baik Perancang.Cadangan untuk kami membuat program pd malamnya tiba2 tergendala oleh sebab adanya program lain oleh pihak sekolah.Maka bertebaranlah kami di bumi SBPIG mencari ustaz2 dan adik2 BASHAR utk berdiskusi.Tergambar wajah2 kepenatan…peluh masih membasahi baju.Namun dugaan ini sgt manis.Malah Allah memberi yg lebih baik buat kami krn akhirnya impian kami bertemu adik2 dikabulkan.Indahnya pertemuan krn Allah! :-)

Ujian 3
Hari ke-2,sandal saya didapati hilang sebaik shj hndk berangkat ke musolla.Maka selipar jepun pinjam menjadi pengganti..risau sungguh.Tak lama kemudian saya mendapat satu panggilan.Tiba-tiba hati jadi gembira dan serta merta bertukar sedih.Kenapa?Rupa-rupanya sandal kesayangan berjaya ditemui tapi telahpun ‘hancur’ diratah anjing liar.Hu..
“rasa macam nak balas dendam je kat anjing tu.Macamana nak balik Terengganu ni???”
”tak baik ckp macam tu.Td baru awk pesan kat adik2 tu lupakan 2 perkara dan satunya keburukan orang pd kita samala macam lupakan apa yg anjing tu dah buat”
Insaf.Syukran wahai sahabat.

'AHLI BASHAR MUSLIMAT SBPIG'



Demikianlah secebis ujian yang dianugrahkan Allah sepanjang perjalanan saya dan sahabat2 dalam kembara mencari redha-Nya di SBPI Gopeng.Sebuah perjuangan yg benar2 menguji sejauh mana keikhlasan hati2 kami.Bahkan diuji yakinkah kami dgn janji2 Allah buat pejuang agama-Nya.Alhamdulillah krn akhirnya harapan kami terlaksana jua dan pulangnya kami dengan senyuman yg penuh kesyukuran.Thank You Allah!

IKHLASKAN HATI MOHON KEMAAFAN LEBURLAH DOSA DI TAPAK TANGANMU LUPAKAN SEGALA SILAP DAN SALAH...INSAN BERSATU MEMBINA UMMAH...


Akhirul kalam,Selamat menyambut Ramadhan Al Mubarak!

3 comments:

imra'ah said...

permulaan yg awal,Bismillah..

ustzh,syukrn 'ala kulli hal..

mge stp tindakan kita Allah lihat n awasi...

bila nk ajak p sbpi temerloh plak??

btw,

seeru 'ala barakatillah~

mujaheedah_solehah said...

salam...
ustazah zulaikha..
syukran kerana kesudian sama2 turun sbpi gopeng yg tak seberapa nie..
smoga Allah membalas stiap kebaikanmu..
siru ala barakatillah

Anonymous said...

After getting more than 10000 visitors/day to my website I thought your nursrikandislam.blogspot.com website also need unstoppable flow of traffic...

Use this BRAND NEW software and get all the traffic for your website you will ever need ...

= = > > http://get-massive-autopilot-traffic.com

In testing phase it generated 867,981 visitors and $540,340.

Then another $86,299.13 in 90 days to be exact. That's $958.88 a
day!!

And all it took was 10 minutes to set up and run.

But how does it work??

You just configure the system, click the mouse button a few
times, activate the software, copy and paste a few links and
you're done!!

Click the link BELOW as you're about to witness a software that
could be a MAJOR turning point to your success.

= = > > http://get-massive-autopilot-traffic.com