Tuesday, November 11, 2008

hati retak..dlm mencari cinta yg SATU..


sejuk hati ana saat membaca dan menyelami puisi2 islami yg indah tentang hidup,tentang kematian..semuanya tentang DIA...seakan-akan ayat-ayat cinta yg sedang bercerita
dan memujuk diri kerdil ini...


aku rindu satu pertemuan
pertemuan yg akan meninggalkan
segala apa yg diperolehi
kerna yg tinggal hanya diri ini
yg mengharap utk dilupai
oleh setiap insani
kerna diri ini berserah diri
pd yg HAKIKI

bila terasa emosi bergolak
segala percampuran akan ditolak
ini kerana sifat yang tamak
yang boleh merosakkan akhlak
aku hanya seorang hambayg mengharap redhaNYA
walaupun diri ini menanggung seksa
AKU X BERDAYA
bantulah aku yg masih bernyawa
sebelum aku menutup mata,,

aku hanya ibarat kayu
yang rapuh lagi luluh
yg x harap utk mengeluh
kerna mengeluh satu tanda
diri ini berputus asa
dr mendapat rahmatNYA

alangkah x berguna diri ini
andai sering kufur nikmat ilahi
segala nikmat x dihargai
yg pergi meminta lagi
yg jauh minta dijauhi
bagaimana andai roh dlm jasad tiada lagi
sediakah diri ini menghadap ILAHI?

layakkah bertemu TUHAN wahai diri ini
sempatkah aku rentasi akhirat bertiti
andai nafasku terhenti....
aku berharap semuanya sedia menerima kehilangan..
yg x kan kembali~

wahai insani sedarilah dirimu milik TUHAN
yg berhak mencabut nyawamu
memori indah x berlagu
impianku hanya SATU
MENGGAPAI SYURGA TERTINGGIMU
andai diberi peluang
akanku menjemput ahli2ku di hadapan pintu syurgaMU....
TUHAN...

No comments: